2007年10月14日星期日

Buka Puasa

Selamat Hari Raya Aidilfitri! :)
Walaupun hari ini hari kedua Hari Raya, tetapi saya masih ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Puasa kepada para muslimin dan muslimat.
Pada hari khamis lalu, saya dan rakan sekerja pergi ke pasar malam berdekatan pada pukul lima petang. Kami telah membeli banyak makanan, spt ketam, sup lembu, satar, pulut, ikan asam dll. Terdapat banyak makanan dan minuman lain di sana, spt laksam, murtabak, satay, nasi lemak, nasi dagang, nasi kandar, nasi kerabu, nasi ulam, apom balik, cendol, air soya, ayam rendang, kuih-muih. Di antara makanan-makanan tersebut, saya amat merindui makanan kelantan, selepas 5 tahun meninggalkan tempat itu. Banyak gerai makanan didapati tidak berniaga atau telah menamatkan perniagaan kerana makanan sudah habis dijual pada masa kami sampai di sana. Ah! Saya tidak dapat menikmati makanan yang begitu sedap lagi tahun ini, kerana itu malam terakhir saya berada di sana dalam bulan puasa ini.
Selepas membeli-belah di pasar malam, kami balik ke asrama. Kami "buka puasa" pada pukul sepuluh, selepas menanti semua pelajar balik ke bilik mereka. Makan malam hari itu seperti mengadakan kenduri kecil di kantin. Banyak ketam sudah kami makan malam itu. Sungguh sedap makanan itu dan sungguh seronok malam itu!

没有评论:

发表评论